Svět dospělých se změnil. Proč má být škola stejná jako v době Marie Terezie? Expediční škola jde na vzdělávání od lesa. Přijde nám zbytečné, aby děti seděly celé dny ve třídě. Nechceme je trápit brzkým ranním vstáváním a dlouhým dojížděním.
Děti se učí tři týdny doma prostřednictvím online nástrojů a videohovorů ve spolupráci s našimi průvodci a každý měsíc stráví týden offline na expedici. Jednou vyrazí na farmu, jindy do hor. Bez internetu, bez rodičů, učí se o světě mimo obrazovky.
Jednou měsíčně vyrazíme s dětmi zhruba na týden pryč. Chceme, aby děti poznaly svět mimo obrazovky. Je to příležitost navázat přátelství, zažít dobrodružství, poznat svět a přírodu. Cestujeme pěšky nebo veřejnou dopravou, spíme v chatkách, ve stanech, venku, v tábořištích. Žádné luxusní hotely ani soukromé autobusy.
Pokud nejsou na expedici, učí se děti z domova. Prostřednictvím online nástrojů, s průvodci a spolužáky jsou v kontaktu přes internet.
Děti podporujeme v rozvoji dovedností potřebných v budoucnosti. Neučíme klasicky v oddělených předmětech, vzdělávání probíhá převážně formou projektové výuky a formou příprav na další expedici. Před výjezdem do Tater se společně učíme nejen o přírodě, kterou uvidíme, o přežití v horách a o Slovensku, ale také společně počítáme, kolik budeme potřebovat zásob a tak dále.
Pro komunikaci využíváme nejčastěji Google Meet a Classroom, jakožto i ostatní nástroje GSuite a další. Pro sledování učebního pokroku dětí máme dokonce vlastní aplikaci EduMap.
Výuku dětí zajistíme v plné míře, stejně jako by tomu bylo na klasické ZŠ.
Roční školné je možné platit v jedné, nebo deseti splátkách.
I když se od většiny škol v mnohém lišíme, fungujeme plně v souladu s platnou legislativou. Česká školní inspekce náš přístup opakovaně označila za inspirativní i pro ostatní školy.
I svoboda v učení má někde hranice. Myslíme na to, že číst, psát a počítat se děti zkrátka naučit musí. Pokud nefunguje vnitřní motivace a děti zaostávají, intenzivně pracujeme na nápravě.
Dosavadní zkušenosti ukazují, že učení se znalostem doma může být mnohem efektivnější než ve škole. Tím ušetříme čas, naučíme se to samé, a navíc se můžeme věnovat i dalším neméně důležitým věcem, jako například, co s těmi znalostmi můžeme udělat.
Přijímací zkoušky na navazující školy přinášejí stres a
potřebu zvýšené přípravy. Proto na ScioŠkolách vytváříme co nejkomfortnější podmínky, aby je děti úspěšně zvládly. Opíráme se o roky zkušeností společnosti Scio s přípravnými kurzy na přijímačky na SŠ i VŠ. Naše děti se navíc umějí učit a připravovat samy lépe než jejich vrstevníci.